Nauka w Szkole Podstawowej dla Dorosłych trwa 4 semestry. Promocja słuchaczy odbywa się po każdym semestrze. W ostatnim semestrze, w kwietniu, słuchacze zdają egzamin po szkole podstawowej.
Do Szkoły Podstawowej dla Dorosłych może zostać przyjęta osoba, która:
- ukończyła 6 lub 7 klasę szkoły podstawowej, lub
- najpóźniej w dniu rozpoczęcia zajęć ukończyła 16 lat, lub
- 15 lat w przypadku uczestników Ochotniczych Hufców Pracy, jeżeli osoba ta ma opóźnienie w cyklu kształcenia i nie rokuje ukończenia gimnazjum dla młodzieży. Konieczna w tym przypadku jest opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej.
Jest to szkoła dla osób, które:
- przerwały naukę po szkole podstawowej, a chcą uzupełnić wykształcenie,
- z różnych powodów przerwały naukę w innej szkole podstawowej, a chcą kontynuować naukę na semestrze programowo wyższym,
- ze względu na sytuację losową nie mogą uczęszczać do szkoły młodzieżowej.
Zajęcia w Szkole Podstawowej dla Dorosłych odbywają się trzy razy w tygodniu, w godzinach od 800 do 1355. Uczestnicy Ochotniczych Hufców Pracy w pozostałe dwa dni uczą się wybranego zawodu.
Po ukończeniu Szkoły Podstawowej dla Dorosłych, absolwent może podjąć naukę w naszym Liceum Ogólnokształcącym dla Dorosłych. Równolegle może uczestniczyć w kwalifikacyjnych kursach zawodowych.
Wymagane dokumenty dla osób niepełnoletnich:
- podanie o przyjęcie do Szkoły Podstawowej dla Dorosłych – pobierz podanie
- zgoda na przetwarzanie danych osobowych w zakresie rekrutacji – pobierz oświadczenie
- zgoda na wykorzystanie wizerunku – pobierz oświadczenie
- 2 fotografie,
- w przypadku przyjęcia na semestr wyższy, dokumenty potwierdzające ukończenie niższych semestrów,
- opinia z poradni psychologiczno-pedagogicznej.
Wymagane dokumenty dla osób pełnoletnich:
- podanie o przyjęcie do Szkoły Podstawowej dla Dorosłych – pobierz podanie
- zgoda na przetwarzanie danych osobowych w zakresie rekrutacji – pobierz oświadczenie
- zgoda na wykorzystanie wizerunku – pobierz oświadczenie
- oryginał świadectwa ukończenia ostatniej klasy,
- dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość,
- 2 fotografie,
- w przypadku przyjęcia na semestr wyższy, dokumenty potwierdzające ukończenie niższych semestrów.
W przypadku pytań prosimy o kontakt z sekretariatem szkoły.
Sekretariat:
ul. hm. Izydory Kossowskiej 1
37-700 Przemyśl
tel./fax: (16) 678 65 00
w godzinach od 800 do 1530